تانکر 6000 لیتری پلاستیکی عمودی
18
ژانویه

مخزن سوخت خودرو را در هنگام خرید چک کنید| تولید انواع مخازن پلیمری

مخزن سوخت یا همان باک بنزین خودروها ابتدا از جنس فلز تولید می شدند اما پس از گذشت زمان و پی بردن بشر به ضررهای زیست محیطی این باک ها , استفاده از مخزن سوخت پلیمری در خودرو ها رواج پیدا کرد.

با توجه به دشواری های عبور از مراحل و آزمون های تست استاندارد برای مخازن سوخت فلزی , تغییر مخازن سوخت به مخزن سوخت از جنس پلیمری با سرعت بیشتری ادامه دارد.

امروزه یکی از آیتم های یک خودروی سبز در حداقل ترین حالت ممکن این است که مخزن سوخت آن خودرو پلیمری باشد و با آزمایشات متنوعی که در سال های اخیر انجام شده علاوه بر خواص متناسب محیط زیستی, مصرف کمتر سوخت در مخازن سوخت پلیمری امری ثابت شده میباشد.

در شرایط یکسان و فضای موجود برای جانمایی یک باک ، مخزن سوخت پلیمری با توجه به سهولت در طراحی و تولید به صورت متوسط به مقدار ۱۵ تا ۲۰ درصد حجم سوخت بیشتری نسبت باکهای فلزی در خود جای میدهند , در مخازن فلزی به دلیل محدودیت فرم پذیری ورق حجم کمتری از سوخت جای میگیرد.

عوامل موثر در انتشار بخارات سوخت از مخزن سوخت خودرو :

  • نفوذ پذیری از جداره ها و بدنه باک
  • نفوذ از نقاط جوش و اتصالات
  • افزایش میزان تبخیر سوخت در داخل باک به دلیل انتقال حرارت

جالب توجه اینکه در هر سه عامل ذکر شده در فوق, مخازن پلیمری نسبت به مخازن سوخت فلزی از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

مهمترین برتری مخازن سوخت پلیمری در حجم یکسان با باک های فلزی ، میزان تبخیر بنزین در باکهای پلیمری حدود ۲۰ درصد کمتر از باکهای فلزی است.

عامل مهم و تعیین کننده دیگر در این مبحث, میزان ایمنی و استحکام باک خودرو میباشد که استنباط رایج در عامه این است که فلز محکمتر از پلیمر است اما واقعیت در عمل و آزمون های تست ضربه در شرایط کاربردی عکس این باور را ثابت میکند , مخازن پلیمری بسیار کم خطرترند.

مخازن پلیمری به جهت توانایی بازگشت به فرم اولیه پس از ضربه از ایجاد انقباظ گازی و انفجار جلوگیری میکند اما در مخازن فلزی پس از ضربه و فشرده شدن, احتمال انفجار باک بسیار بالا خواهد بود.

امروزه بیش از ۹۰ درصد از خودروسازان جهان از مخزن سوخت پلیمری در تولیداتشان استفاده میکنند.

بطور مثال در آخرین مورد شرکت ژاپنی تویوتا در یک اقدام مناسب استفاده از مخزن سوخت پلیمری را در تولیدات جدید خود توسعه بخشید تا بعنوان آخرین نسل از خودرو سازان بزرگی شناخته شود که این پیشرفت را در کارنامه خود جای داده باشد.

پایان مطلب /


شما در وبسایت رسمی شرکت پلی اتیلن نوین ( صفحه اخبار پلیمری ) هسنید ?


























درباره شرکت :
شرکت پلی اتیلن نوین تحت مدیریت مجموعه گروه صنعتی مخزن سازان نوین تولیدکننده مخزن آب پلی اتیلن , وان , بشکه و انواع ظروف و محصولات پلیمری و همچنین طراح و سازنده ماشین آلات قالبگیری دورانی (خط تولید قطعات پلیمری میان تهی)روتشنال دارای گواهینامه مدیریت فرایند ISO9001 با کادری مجرب و حرفه ایی با تجربه فعالیت در بزرگترین محیط های صنعتی خاورمیانه با بیش از نیم قرن تجربه , خدمتگذار صنعت و صنعتگران و ملت بزرگ ایران…
آدرس کارخانه: تهران / شهرک صنعتی شمس آباد / بلوار سروستان
ما بهترینیم چون بهترینا رو داریم…
جهت مشاهده تولیدات شرکت پلی اتیلن نوین , لطفا روی محصولات  کلیک کنید.

اشتراک گذاری :