26
آوریل

سالانه ۵٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می‌شود!

سالانه ۵٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می‌شود. مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه یکی از مشکلات بزرگی که انسان با آن روبرو است مشکلات محیط زیستی و توسعه شهرنشینی است.

 

محمد جواد سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در مراسم روز زمین پاک که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد, با اشاره به احداث سدهای متعدد اظهار کرد: از بین رفتن جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، بروز گرد و غبار و وقوع سیل و توفان پیامدهای زندگی شهرنشینی است. وی گفت: روزانه در جهان ٣.۵ تا ۴ میلیون تن پسماند تولید می‌شود، سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی مصرف و  ٧.٣ دهم میلیون هکتار جنگل در دنیا از بین می‌رود، سالانه یک میلیارد تن کربن وارد جو می‌شود و حدود نیمی از جنگل‌های استوایی از بین رفته است. کاهش سطح جنگل ها سروش افزود: از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٢ بر اثر بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها سطوح جنگلی کشور از ١۴.٢ دهم به ١٢ میلیون هکتار کاهش یافته است. مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: از سال ١٩۶٠ تاکنون حدود یک سوم زمین‌های قابل کشت جهان از بین رفته است. وی گفت: از این رو سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم روزی به نام زمین پاک نامگذاری کرده است. سروش افزود: این روز فرصت مناسبی است تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا بر فعالیت‌های مرتبط با شهر سبز تمرکز کنیم. مدیر کل دفترآب و خاک سازمان محیط زیست تاکید کرد: حفظ زمین یک وظیفه همگانی است و باید در حفاظت از مولفه‌های زیستی مانند آب، خاک و هوا تلاش کنیم.

منبع: مهر

درباره شرکت :
شرکت پلی اتیلن نوین تحت مدیریت مجموعه گروه صنعتی مخزن سازان نوین تولید کننده تانکر , بشکه و ظروف و وان پلیمری و طراح و سازنده ماشین آلات صنعت دورانی روتشنال دارای گواهینامه مدیریت فرایند ISO9001 با کادری مجرب و حرفه ایی با تجربه فعالیت در بزرگترین محیط های صنعتی خاورمیانه با بیش از نیم قرن تجربه , خدمتگذار صنعت و صنعتگران و ملت بزرگ ایران…

ما بهترینیم چون بهترینا رو داریم…
جهت مشاهده محصولات پلی اتیلن نوین , لطفا اینجا کلیک کنید

اشتراک گذاری :